Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

Tillsammans skapar vi Gastronomic Week - du kan påverka hur du vill synas på stan!

I samband med att våra mässor GastroNord och Vinordic går av stapeln vecka 17, 2016 pågår också Gastronomic Week. Vår förhoppning är att Stockholm kommer bubbla och sjuda av spännande matrelaterade event och aktiviteter. Veckan fokuserar på mat och dryck i alla former samtidigt som tillfälle ges att debattera viktiga frågor som kockbristen, restaurangmomsen och lärlingsprogram.

Gastronomic Week har möjlighet att sätta Stockholm på kartan som en av världens ledande matstäder. Vi tror att det gynnar alla med en samlad satsning. Ju fler som deltar desto större och starkare blir attraktionskraften för veckan. Tillsammans kan vi göra Gastronomic Week till en etablerad händelse – och en gastronomisk högtid.
 
Vi skapar en gastronomisk vecka, 25 april - 1 maj 2016, där vi lyfter fram vår mat- och dryckeskunskap, våra traditioner och smaker. Möjligheten till marknadsföring är stor och här passar det utmärkt att visa årets nyheter. Vill du kanske debattera viktiga branschgemensamma frågor? Eller vill du komplettera ditt mässdeltagande med ett erbjudande till dina kunder/gäster? Här följer några förslag på aktiviteter:

• Lanseringar av samt konsumentaktiviteter kopplade till nya produkter eller
tjänster.
• Seminarier eller workshops med t ex företrädare för branschen,
näringsexperter, kockar och politiker
• Avsmakningsmenyer - Gastronomic Week-menyer, restaurang/bar mm
• Provningar på mässan och/eller på din hemmaplan
• Pop-up-aktiviteter, bjud in dina kunder och konsumenter
• Öppet hus-aktiviteter
• Politiska debatter kring gemensamma frågor, ett exempel från tidigare är
krogmomsen. Frågor som berör hela branschen idag: möjligheterna att
få ett arbete, göra karriär och utvecklas i vår bransch. Vad kan vi göra
tillsammans för att höja statusen och göra branschen mer attraktiv?

Se vad Nespresso gjorde i Frihamnen år 2014 »

Tips!
Tänk på att Stockholmsmässan samarbetar med media. Intresset från media är mycket stort och ökar för varje år. Du har alltså stora möjligheter att lyfta dina frågor, produkter eller tjänster. Internationell media visar ett betydande intresse för svensk gastronomi. 2014 genomfördes ett internationellt pressprogram i samarbete Stockholm Visitors Board, Visit Sweden och Svenska Institutet som blev en stor framgång. Självklart planeras ett liknande program för 2016.

Vi marknadsför Gastronomic Week i alla våra egna kanaler; Instagram, Facebook, Twitter, nyhetsbrev och print. Alla aktiviteter lägger vi ut på www.gastronomicweek.se.

Är du intresserad av att veta mer eller delta?
Kontakta Lotta Bonthelius eller Daniel Fritzdorf på Stockholmsmässan.

Lotta Bonthelius
Telefon 070 – 640 22 11
E-post: lottabonthelius@gmail.com

Daniel Fritzdorf
Telefon 08-749 41 96
E-post: daniel.fritzdorf@stockholmsmassan.se